FANDOM

Mangafan.jpg

Manga. Magyarul.

"Manga. Magyraul." - A MangaFan szlogenje.

A MangaFan (teljes nevén: MangaFan Kiadói Kft.) egy magyar manga és más távol keleti képregények megjelenésével foglalkozó független képregénykiadó. A cég 2005-ben alakult meg, vezetője Boros Csaba. A Japánmánia rádióadásban azt nyilatkozta, hogy küldetésüknek érzik, hogy a mangát, mint távol keleti műfajt elhozzák Magyarországra. Céljuk hogy megváltoztassák a társadalom tudatába beírt téves információkat a mangák és animék világáról.

Kiadott mangáik Szerkesztés

Legelsőként az InuYasha (犬夜叉) című fantasy shounen manga sorozatot akarták kiadni, annál is inkább mivel lelkes rajongótábora volt az országban, melyet az RTL klubbon vetített vágott változatnak köszönhet. Azonban a publikálás végül elmaradt, a manga azóta sem jelent meg. Legelsőként kiadott mangájuk az Árnybíró (신암행어사, Sinamhengosa) lett, azonban mivel az Árnybíró koreai manga (manhwa) ezért sokan az első igazi manga kiadásuknak a Narutot tartják. Ezután következett az Élni (アライヴ Araiwu, nyugaton: Allive) című one-shot manga kiadás, majd pedig a világhírű Rurouni Kenshin, Meiji Kenkaku Romantan (るろうに剣心 明治剣客浪漫譚) következett. A Nana és a Death Note és a Hellsing első kötetei 2008-ban láttak napvilágot. A Chrno Crusade című manga kiadását 2010. tavaszára ígérik.

A kiadó manga kiadványai az eredeti Japán olvasási mód szerint (jobbról-balra) jelennek meg, tankoubon formában. A MangaFan a Magyar Képregény Kiadók Szövetségének a tagja.

Kiadott kötetek Szerkesztés

  • Árnybíró: 12
  • Naruto: 8
  • Death Note: 5
  • Nana: 4
  • Rurouni Kenshin: 6
  • Hellsing: 4
  • Élni
  • Chrno Crusade: 1

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki