FANDOM

Haruno Sakura
(春野サクラ)

HarunoSakuraPartI.jpg
Név Haruno Sakura
Származási helyKonohagakure
Nem
Kor Part I: 12-13
Part II: 15-16
Rang Part I: Genin
Part II: Chuunin
Születésnap Március 28.
Vércsoport 0
MagasságPart I: 150.1 cm
Part II: 161 cm
SúlyPart I: 35.9 kg
Part II: 45.4 kg
Család

Haruno Mebuki (anya)

Haruno Kizashi (apa)

Csapat Kakashi csapat
8 fős különítmény
Felbukkanás anime 1. rész
manga 3. fejezet
MegszemélyesítőkNakamura Chie (japán)
Urbán Andrea (magyar, Jetix változat)
Csondor Kata (magyar, Animax változat)
Jutsu Oukashou
Saikan Chuushutsu no Jutsu
Chakura no Mesu
Shousenjutsu

Haruno Sakura (春野サクラ fonetikusan Haruno Szakura) a Naruto anime és a manga egyik főszereplője. Egy ninja, Konohagakure egy Chuuninszintű kunoichija, egy Iryou-nin és a Kakashi-csapat tagja.

HáttérSzerkesztés

Sakura Ino.png

Ino és Sakura kisgyermekként

A korai években a Ninja Akadémián Sakurát sokan csúfolták és kiközösítették magas homloka miatt. Sakura a hajával próbálta eltakarni a homlokát, de ez csak rontott a helyzeten. Yamanaka Ino Sakura egyik osztálytársa nem tűrte, hogy így bánjanak a vele, ezért adott neki egy masnit, mellyel kihangsúlyozhatta az arcát, s leküzdhette addigi bátortalanságát. Sakurába lassan önbizalom gyűlt és nagyon jó barátok lettek Inóval. Sakura sok mindent megtanult Inótól és lassan vele egyenértékű emberré vált. Mindennek végeszakadt azonban, amikor Sakura megtudta, hogy Ino is szerelmes Sasukéba. Sakura megszakította a barátságát Inóval és riválisokká váltak.

SzemélyiségSzerkesztés

A sorozat elején Sakura mély érzelmeket táplál Uchiha Sasuke iránt. Sasuke előnyös megjelenése , rideg jelleme és a tehetsége megbabonázza a lányt. Ez a vonzalom határozta meg Sakura korai szerepléseinek nagy részét, melyek alkalmával a fiatal fiú figyelmét igyekszik felkelteni. Miután a lány egyre több időt tölt Sasukéval, mint csapattársával, Sakurában egyre erősebb aggodalom alakul ki, hogy a fiú hatalomvágya miatt egy napon el fogja hagyni őt és Konohagakurét. Mikor félelmei beigazolódnak az Első rész végén, Sakura mindent megtesz, hogy visszatartsa Sasukét, így bevallja a fiúnak, hogy szerelmes belé és még azt is felajánlja neki, hogy csatlakozik hozzá. A lány szavai ugyan megérintik a fiút, de ez mégsem tartja vissza attól, hogy elhagyja Avarrejteket. Sasuke távozását követően Sakura eltökélt céljává válik, hogy hazahozza a fiút, mely egyben meghatározó eleme is a Második részben betöltött szerepének. Bár továbbra is aggódik jóléte miatt, és nem engedi, hogy bárki rosszat szóljon Sasukéról, Sakura akár ártani is képes lenne neki, ha ezzel vissza tudná hozni a faluba.

Szakura kapcsolata Uzumaki Narutóval, akárcsak Sasukéval, szintén változásokon megy keresztül a történet előrehaladtával. Első találkozásuk alkalmával Szakura tehetségtelen idiótaként tekint Narutóra, aki szándékosan akarja nehezíteni az ő életét. A továbbiak során Naruto többször is bizonyítja harci tudását és elkötelezettségét csapattársai iránt, ami ráébreszti Sakurát, hogy első benyomása a fiúról téves volt. Sasuke távozása után az Első rész végén Szakura Naruto segítségét kéri abban, hogy hozzák vissza a fiút. Naruto gyengéd érzelmeket táplál Szakura iránt, így mindent megtesz ami erejéből telik, hogy eleget tegyen a lány kívánságának. Annak ellenére, hogy küldetése sikertelenül zárul és a végén ő maga kórházba is kerül emiatt, megesküszik, hogy egy napon eleget fog tenni Sakura kérésének. Felismerve az áldozatot, hogy Naruto min lenne képes keresztülmenni ezért, Sakura az Első és a Második részt összekötő két és fél évet edzéssel tölti, hogy legközelebb már ő is segítségére lehessen Narutónak. Az ötödik Hokage Tsunade tanítványa lesz és elsajátítja orvosi technikák tömkelegét és megtanulja Tsunade pusztító erejét. A Második rész folyamán, miközben Sasuke után kutatnak, Sakura tudomást szerez azokról a nehézségekről, amikkel Narutónak szembe kell néznie, a Kilencfarkú rókadémonnal és az Akatsuki nevű bűnszervezettel. Sakurát mélyen elszomorítja, hogy ez a két erő milyen befolyást gyakorol a fiatal harcos életére, és ennek hatására jóval gondoskodóbb magatartást vesz fel Narutóval szemben, hogy segítségére lehessen ezek legyőzésében. Sakura egyre közelebb kerül Narutóhoz, sok időt töltenek el együtt . Yamato és Sai leszögezték, hogy ez több, mint barátság kettejük közt, de Sakura nyilvánosan tagad mindent, s ha Naruto valami butaságot művel, gyakran tanítja meg Sakura repülni.

Sakura legbelső érzéseinek, gondolatainak megtestesülése, Belső Sakura (内なるサクラ, Uchi Naru Sakura). Ez, komikus megjelenése mellett, Sakura valódi véleményét jeleníti meg olyan dolgokról, melyekről a külvilág felé éppen az ellenkezőjét mutatja. Belső Sakura megjelenéseit tipikusan a „Shannaro” (しゃーんなろー) felkiáltás kíséri, melynek semmilyen jelentése sincs, de a helyzettől függően „dehogyis”, „dehogynem” vagy „a csudába” jelentést hordozhatja. A Viz media angol fordításában ezt a „Cha!” felkiáltással helyettesíti. Sakura képes volt legyőzni a Belső Sakurával Ino Tudatrabló Jutsuját is. Annak ellenére, hogy Belső Sakura a sorozat elején rendszeresen szerepelt, az Első rész felénél teljesen eltűnik, és csak a Második rész elején bukkan fel ismét. Sakura maga vállalta át ezeket az érzelmi kitöréseket, melyeket korábban a magába zárt Belső Sakurára hárított, az őt körülvevő többi szereplő rémületére és bánatára.

KépességekSzerkesztés

Sakurazuzas.jpg

Sakura pusztító ereje

Az Első rész folyamán Sakura képességei szinte alig mutatkoznak meg. Bár a harci jelenetek alkalmával láthatóan jártas az alap ninja technikákban, viszont nem rendelkezik semmi egyedi készséggel, mint a 7-es Csapat többi tagja. Tanára, Hatake Kakashi véleménye szerint Sakura tökéletesen uralja csakráját, de az ez által felszabadítható erők használatát csak a Második rész folyamán sajátítja el.

Tsunadéval való két és fél éves edzése során Sakura két különleges technikát sajátított el, mely kimondottan a csakrájának precíz irányításán alapul. Az első és leggyakrabban alkalmazott képessége a gyógyítás, melynek révén kapta meg a csapat orvosának pozícióját. Gyors és ügyes gyógyító képességét a sorozat több szereplője is dicséri: véleményük

szerint Sakura sokkal tehetségesebb, mint a legtöbb, tapasztalt orvosi ninja.
Sakuragyogyitas.jpg

Sakura gyógyító technikája

Mivel egy ninjacsapat túlélése múlhat az orvosi ninjákon, Sakurának biztonságos távolságot kell tartani az ellenségtől a harcok során. Ebben második képessége, emberfeletti ereje van segítségére. Csakráját az öklében koncentrálva és azt felszabadítva a célponttal való találkozásakor Sakura hatalmas erőt szabadít fel, melyet egy különleges kesztyű is segít.
HarunoSakuraPartII.jpg

Sakura a Második részben

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki